Κρεμμύδι …το συγκινητικό!

κρεμμύδι

Αγαπημένο λαχανικό που προέρχεται από το φυτό Allium Cepa με πιθανότερο τόπο προέλευσης την Νοτιοανατολική Ασία.  Στην αγορά μπορούμε να το συναντήσουμε σε 2 τύπους, φρέσκο (χλωρό) και ξερό.

Έχει ιδιαίτερα έντονο άρωμα και γεύση.  Σύμφωνα με έρευνες λέγεται ότι τα κρεμμύδια με το πιο έντονο άρωμα και την πιο καυτερή γεύση, περιέχουν περισσότερες αντιοξειδωτικές ουσίες και συνεπώς συγκεντρώνουν και τις περισσότερες θεραπευτικές ιδιότητες.

Γιατί δακρύζουμε;

Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε κλάψει πολλές φορές εξαιτίας του!  Αυτό συμβαίνει γιατί κόβοντας το κρεμμύδι απελευθερώνεται ένα ένζυμο το οποίο στη συνέχεια μετατρέπεται σε μία θειούχα ένωση που ενεργοποιεί τους δακρυϊκούς αδένες και μας δημιουργεί αντανακλαστικά δάκρυα.

Tip! Για να αποφύγετε τα δάκρυα όταν καθαρίζετε ένα κρεμμύδι, δοκιμάστε να το καθαρίσετε κάτω από κρύο τρεχούμενο νερό, είτε να το βάλετε στο ψυγείο για 30΄ πριν το κόψετε.

Διατροφική σύσταση

Τα 100γρ. κρεμμύδι έχουν 33 θερμίδες, συνεπώς συγκαταλέγεται στις τροφές που χρησιμοποιούνται ελεύθερα σε δίαιτες αδυνατίσματος.

Περιέχει βιταμίνη B, C, E, κάλιο, ασβέστιο, μαγνήσιο, σίδηρο καθώς επίσης και φυτικές ίνες.

Επιπλέον το κρεμμύδι αποτελεί την καλύτερη διατροφική πηγή κερσετίνης, ένα πολλά υποσχόμενο φλαβονοειδές αντιοξειδωτικό με ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στον τομέα της υγείας.

Τι μας προσφέρει;

Το κρεμμύδι εκτός από το γεγονός ότι είναι ένα απαραίτητο συστατικό για όλα σχεδόν τα φαγητά, έχει πολλές ευεργετικές επιδράσεις στην υγεία.

Ας δούμε μερικές από αυτές…

  • Προστατεύει από καρδιαγγειακές παθήσεις
  • Είναι ισχυρό τονωτικό και καταπολεμά τα βακτήρια
  • Αποβάλλει τις τοξίνες από τον οργανισμό
  • Έχει έντονη αντικαρκινική δράση
  • Έχει αντισηπτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες
  • Συντελεί στην ρύθμιση του σακχάρου
  • Μειώνει τον κίνδυνο έλκους στομάχου
  • Βοηθά στην ενδυνάμωση των οστών
  • Δρα κατά των αλλεργικών συμπτωμάτων (φαγούρα, καταρροή κλπ.)

Μπορεί λοιπόν να αποφεύγουμε συχνά το κρεμμύδι λόγω της δυσάρεστης οσμής του, αλλά τα οφέλη από την κατανάλωσή του είναι προφανώς πολύ πιο σημαντικά!

Leave a Reply