Χοληστερίνη! Ποιές τροφές την ανεβάζουν;

χοληστερίνη

Η χοληστερίνη ή χοληστερόλη είναι μια λιπώδης ουσία, η οποία κατά το μεγαλύτερο μέρος της παράγεται στο συκώτι αλλά προσλαμβάνεται και με την τροφή.  Ο κύριος ρόλος της είναι ο σχηματισμός των κυτταρικών μεμβρανών αλλά και η σύνθεση ορμονών.

Τα υψηλά επίπεδα χοληστερίνης στο αίμα (υπερχοληστεριναιμία)  είναι ένας παράγοντας που συντελεί στις καρδιαγγειακές παθήσεις.  Με κάποιες αλλαγές στον τρόπο ζωής μας, μπορούμε να βελτιώσουμε τα επίπεδα της χοληστερίνης και κατ’ επέκταση την υγεία μας!

Η ισορροπημένη διατροφή είναι το πρώτο βήμα αλλά και το πιο σημαντικό!  Αλλάζοντας διατροφικές συνήθειες η χοληστερίνη μας μπορεί να μειωθεί σε μεγάλο βαθμό, με την προϋπόθεση ότι δεν οφείλεται σε κληρονομικούς ή παθολογικούς παράγοντες.  Ας δούμε ποιες τροφές κατηγορούνται για την αύξηση της χοληστερίνης και ας τις περιορίσουμε.

 

Κρέατα – Πουλερικά – Ψάρια – Θαλασσινά

Μυαλό

Συκώτι

Εντόσθια

Κρόκος αυγού – χαβιάρι – ταραμάς

Παϊδάκια

Καπνιστά κρέατα

Λουκάνικα

Σαλάμι

Μπέικον

Ζαμπόν

Πάπια

Καλαμάρι

Γαρίδες

Καραβίδες

Αστακός

Χταπόδι

Καβούρι

 

Γαλακτοκομικά

Κρέμα γάλακτος

Πλήρες γάλα (Προτιμήστε με λιπαρά έως 1.5%)

Πλήρες γιαούρτι (Προτιμήστε με λιπαρά έως 2%)

Λιπαρά τυριά (Προτιμήστε ανθότυρο, cottage cheese, κατίκι, μυζήθρα)

Παγωτό (Προτιμήστε γρανίτα)


Λίπη

Βούτυρο (Προτιμήστε ελαιόλαδο)

Σκληρή μαργαρίνη

Μαγιονέζα

Ορατό λίπος σε κρεάτα & ψάρια (Αφαιρείτε το πριν το μαγείρεμα)

Πέτσα πουλερικών (Αφαιρείτε την πριν το μαγείρεμα)

Τηγανητά

 

Δημητριακά – Γλυκά

Κρουασάν, μπριός

Κρακεράκια βουτύρου

Πατατάκια

Γαριδάκια

Αρτοσκευάσματα με τυρί ή αυγά

Μπισκότα

Τσουρέκια

Κέικ

Γλυκά που περιέχουν πλήρες γάλα, κρόκους αυγών & λίπη

 

Φρούτα

Καρύδα

Αβοκάντο

 

Βοηθούν σημαντικά:

– Οι φυτικές ίνες.  Καταναλώνετε άφθονα φρούτα με τη φλούδα, λαχανικά, μη αποφλοιωμένα δημητριακά & όσπρια.

– Τρόφιμα πλούσια σε Ω3 λιπαρά οξέα (ιχθυέλαια, σκουμπρί, κολιός, ξιφίας, πέστροφα, ρέγγα, σολομός, τόνος, σαρδέλα, χέλι κτλ.).  Φαίνεται ότι μειώνουν τα τριγλυκερίδια και τη χοληστερίνη χωρίς το ολικό ποσό λιπιδίων να υπερβαίνει τα 30γρ. ημερησίως.

– Η άσκηση (περπάτημα, κολύμπι, ποδήλατο κτλ.).  Σε συνδυασμό με υγιεινή διατροφή βοηθάει αισθητά στην μείωση της χοληστερίνης.

Tags: