Πριν τη δίαιτα…

δίαιτα

Βρείτε μας Facebook

Πολλές φορές ξεκινάμε δίαιτα με στόχο το αδυνάτισμα.  Πολλές όμως είναι και οι φορές που αποτυγχάνουμε να ακολουθήσουμε την δίαιτα αυτή και επανερχόμαστε γρήγορα στις παλιές διατροφικές μας συνήθειες.  Στη συνέχεια μια άλλη προσπάθεια για δίαιτα ακολουθεί και ο φαύλος κύκλος συνεχίζεται.

Ακολουθούν 5 βασικές προϋποθέσεις που μπορούν να μας βοηθήσουν να ολοκληρώσουμε με επιτυχία την προσπάθειά μας και να κατακτήσουμε τον στόχο μας.

1. Αποφασίζουμε μόνοι μας ότι το θέλουμε πραγματικά

Είναι πολύ σημαντικό να έχουμε αποφασίσει εμείς οι ίδιοι ότι θέλουμε να ακολουθήσουμε μία δίαιτα και όχι να ξεκινήσουμε μια προσπάθεια κατόπιν πίεσης από τους συγγενείς, τους φίλους ή τον σύντροφό μας. Οι υποδείξεις είναι σίγουρα χρήσιμες αλλά αν θέλουμε να πετύχουμε τον στόχο μας, η τελική απόφαση πρέπει να είναι ολοκληρωτικά δική μας.

2. Βρίσκουμε ένα ισχυρό κίνητρο

Μια πολύ βασική προϋπόθεση που μπορεί να μας εξασφαλίσει την επιτυχία της δίαιτας είναι η ύπαρξη κάποιου κινήτρου.  Το κίνητρο αυτό για κάθε έναν μπορεί να είναι διαφορετικό.  Σοβαρό ή ακόμα και αστείο για τους άλλους, δεν έχει καμία απολύτως σημασία. Αρκεί να το βρούμε και να το διατηρήσουμε μέχρι το τέλος. Για άλλους είναι το να ξεπεράσουν κάποιο πρόβλημα υγείας, για άλλους να ξαναφορέσουν τα παλιά τους ρούχα, για άλλους η κοινωνική αναγνώριση και για κάποιους ακόμα και η κομψή εμφάνιση σε κάποια κοινωνική εκδήλωση!

3. Επιλέγουμε να ξεκινήσουμε την κατάλληλη εποχή

Μια δίαιτα προϋποθέτει και μια καλή ψυχολογία.  Είναι αλήθεια ότι όλοι έχουμε δυσκολίες και άγχος στην καθημερινότητά μας, όταν όμως αντιμετωπίζουμε ένα σοβαρό πρόβλημα είναι σαφέστατα πολύ δυσκολότερο να ακολουθήσουμε μία δίαιτα.  Επιπλέον σημαντικό είναι το να μην επιλέξουμε να ξεκινήσουμε δίαιτα ακριβώς πριν ή κατά την διάρκεια των γιορτών, γεγονός που μειώνει τις πιθανότητες επιτυχίας της, λόγω αυξημένων κοινωνικών υποχρεώσεων.

4. Επιστρατεύουμε την αυτοπειθαρχία μας

Η αυτοπειθαρχία είναι μια βασική συλλογή εργαλείων που χρειαζόμαστε για να τα καταφέρουμε.  Ένα από τα εργαλεία αυτά είναι η αναβολή της ικανοποίησης.  Πρόκειται για μια διαδικασία κατά την οποία απορρίπτουμε την προσωρινή ικανοποίηση για να πετύχουμε κάποιον σημαντικότερο για εμάς στόχο.  Είναι απαραίτητο να μπορέσουμε να επιβληθούμε στον εαυτό μας για να πετύχουμε το αποτέλεσμα που επιθυμούμε.

5. Θέτουμε ρεαλιστικούς στόχους

Για να αποφύγουμε το ενδεχόμενο απογοήτευσης είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε ότι το 1/2 – 1 κιλό την εβδομάδα αποτελεί έναν σωστό και υγιή ρυθμό απώλειας.  Συνεπώς ακολουθούμε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής που δεν υπόσχεται ακραία αποτελέσματα και κυρίως δεν ακολουθεί ανορθόδοξες μεθόδους.